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03rd
Dec 17

Long Arms, River City High, Higley

Interview with the singer of Long Arms, Highley and River City High
ENGuest: James Menefee

Interview with the singer of Long Arms, Highley and River City High

Erst einmal vielen Dank für dieses Interview. Wie geht es dir?

 

Es gibt ein Murmeltier, das alle meine Blumen in meinem Hinterhof frisst. Es wird kälter und ich hasse den Winter. Nebenbei lese ich Flannery O’Connor’s “The Violent Bear It Away.” und ich treffe gerade die Vorbereitungen für einen “Stranger Things” Marathon. Der Plan ist es, die 2. Stafel an einem einzigen Abend durch schauen. Mir geht es also sehr gut!

 

Wo bist Du geboren und aufgewachsen? Wie war deine Kindheit?

Ich bin in Richmond, Virginia geboren und aufgewachsen, aber ich kann nicht behaupten, dass ich ein Stadtbewohner bin. Ich bin in einer langweiligen Vorstadt-Hölle aufgewachsen, in der kaum was los war. Als meine Eltern sich scheiden ließen, hatte ich sehr viele Freiheiten. Ich konnte als Kind jeden Abend auf Shows gehen. Ihre einzige Bedingung war, dass meine Schulnoten gut waren. Das ermöglichte mir die Flucht vor dem langweiligen Landleben.

 

Mit welcher Musik bist du aufgewachsen? Was waren deine wichtigsten Einfüsse?

Als Kind hörte ich nur Rock ’n’ Roll aus den 50er und 60er Jahren. Buddy Holly war mein Idol, aber ich stand auch auf die Everly Brothers, die Beatles, die Beach Boys, Elvis und Lesley Gore. In der 8. Klasse war ich drei Monate lang total besessen von Led Zeppelin und am Ende dieser drei Monate entdeckte ich den Punkrock. Danach war alles Bisherige uninteressant. Am liebsten mochte ich melodischen Punk wie die z. B. die Doughboys, die Descendents oder Screeching Weasel. Aber auch 7 Seconds oder Green Day.

 

Was sind deine wichtigsten Einfüsse heute?

Ich liebe die Energie sowie die technischen Skills der Replacements. Paul Westbergs Texte haben das gewisse Etwas, etwas Nachdenkliches und sie drücken die Dinge meistens besser aus, als du es jemals selbst sagen könntest. Sätze wie z. B. “All you’re losing is a little mascara.” Er hätte auch einfach sagen können: “You cry a lot.”

 

Was sind einige deiner frühesten musikalischen Erinnerungen? Hast Du als kleines Kind viel vor dem Radio gesessen?

Mein Vater zeigte mir die Beatles, als ich drei Jahre alt war und das war es für mich. Ich erinnere mich daran, dass ich die Beatles so sehr liebte wie andere Kokain. Ich wurde von ihnen angezogen wie ein Magnet Eisenspäne anzieht. Ich war besessen von meinem Tonbandgerät und habe mich ständig beim Singen von Beatles Songs aufgenommen. Damals, wie auch heute, war ich immer wieder enttäuscht, dass meine Aufnahmen nie so klangen, wie ich es mir im Kopf vorgestellt hatte. Ich hörte ständig Beatles-Songs und notierte die Texte in Notizbücher. Ich war vom Cover der roten Sammelbox fasziniert. Die Bärte ließen sie für mich alt aussehen. Ich dachte, sie müssten 100 Jahre alt sein, dabei war keiner 30 Jahre alt… haha.

 

Welches war die erste Platte, die Du gekauft hast? Erzähl uns ihre Geschichte!

An einem Sonntagabend, während den Weihnachtsferien, hatte ich das Video “Grey Cell Green” von den Ned’s Atomic Dustbin’s bei “120 Minutes” (ehemalige Alternative Show auf MTV) gesehen. Ich konnte an dem Sonntag sehr lange aufbleiben, weil am nächsten Tag keine Schule war und ich verlor den Verstand, als ich das Video sah. Zwei Wochen zuvor hatte ich den Punk für mich entdeckt und hatte mir bereits eine Reihe von neuen Tapes aufgenommen. Das Video kam also gerade im richtigen Moment, als ich auf der Suche nach neuer Musik war. Als die Schule wieder los ging, sparte ich mein Essensgeld. Am Ende der Woche hatte ich genug gespart, um das “God Fodder” Tape von Ned’s Atomic Dustbin zu kaufen. Das Tape war in ein T-Shirt eingewickelt und ich habe es in einem ”Peaches” Laden gekauft.

 

Was war deine erste Show?

Ich habe Chuck Berry gesehen, als ich in der dritten Klasse war. Ich flehte meinen Vater an, mich mit zu nehmen und er gab irgendwann nach. Ich hatte damals ein Fernglas und habe mir die ganze Show durch das Fernglas angeschaut. Meine erste Show ohne „elterliche Aufsicht“ war Inquisition in einem Punk Club namens “The Metro” in Richmond. Inquisition war die erste Band von Thomas von Strike Anywhere und von Mark, der mit mir zusammen in River City High gespielt hat. Des Weiteren waren noch Russ und Robbie von Ann Baretta in der Band. Sie waren großartig. Wie auch immer, als ich bei dieser Show war, sah ich ein Mädchen mit einem Descendents Shirt. Ich konnte das kaum glauben.

 

Wer brachte dich sonst noch zur Musik?

Viele… als erstes mein Vater, der mir die Beatles zeigte. Mein bester Freund Allen, der Schlagzeug in meiner ersten Band Fun Size spielte, zeigte mir die Descendents. Er wusste nicht, dass es Punk war, und ich dachte, Punk ist wie auf diesen schrecklichen Postkarten, auf denen “Grüße aus England” steht und zwei Leute mit Iro-Frisur drauf sind. Die Descendents sahen wie ich aus… nerdy und nicht wie die üblichen klassischen Punks. Mark von River City High brachte mich zu Thin Lizzy, die mich sofort umgehauen haben.

 

Wer waren die großen lokalen Bands in Richmond zu deiner Jugendzeit?

Avail war riesig. Wobei riesig 400 Leute pro Show bedeuteten. Das war ziemlich außergewöhnlich. Niemand sonst hatte so viele Leute auf seinen Shows. Nicht einmal Gwar hatten so viele Kids vor Ort. Inquisition und Four Walls Falling waren damals kurz davor sich auf zu lösen. Ich verpasste also ihre Anfangszeit, als beide noch wirklich groß waren.

 

Deine erste Band hast Du mit 12 gegründet. Wer war diese Band und wie habt ihr zusammen gefunden?

Also meine erste Band hieß Fun Size. Ich wohnte auf der anderen Straßenseite von Allen Skillman. Er war drei Jahre älter als ich. Ich habe immer versucht, älter zu wirken als ich war. Ich war im Grunde aber eher unreif und dumm. Wir haben damals sehr viel Zeit zusammen verbracht. Er zog für ein paar Jahre weg und kam zurück, als ich 12 war. Damals haben wir angefangen zusammen Musik zu machen. Er kam mit jeder Menge Punkrock-Tapes zurück,

hauptsächlich von Cruz / SST Records. Sachen wie All, Big Drill Car, Descendents und Doughboys. Wir fingen an, deren Songs nach zu spielen. Wir wussten nicht, wie diese Musik hieß, wir dachten einfach nur, dass sie großartig ist. Die Skater an unserer Schule standen ebenfalls auf diese Musik. Einer dieser Typen war Brian. Wir hörten, dass er Gitarre spielte. Also starteten wir eine Band. Wir wussten damals nicht, wie wir unsere Gitarren stimmen sollten. Es tut mir heute sehr leid für jeden, der damals zuhören musste.

 

Du bist schon sehr lange im Punk Rock Business. Was motiviert Dich weiterzumachen? Fühlst du Dich der Szene immer noch verbunden?

Ich mache einfach gerne Musik und bin froh, dass ich es immer noch mache. Ich fühle mich absolut nicht auf irgendeine Art und Weise verbunden. Das war aber so, als ich noch ein Kind war. Ich fühle mich heute oft seltsam, wenn ich zu Shows gehe und feststelle, dass kaum

jemand in meinem Alter ist. Ich habe nicht das Gefühl, dass dies in Städten, in denen es viele ältere Musiker gibt, der Fall ist. Zuhause bin ich aber meistens der Älteste im Raum, das muss ich wohl einfach akzeptieren.

 

Du hast schon in einigen Bands wie z. B. River City High, Higley and Long Arms gespielt. In welcher Band hattest Du den meisten Spaß?

Jede Band war bzw. ist sehr unterschiedlich. River City High war meine erfolgreichste Band und wir spielten sehr viele große Shows. Das machte mir am meisten Spaß. Durch Higley hatte ich die Ehre mit Bill Stevenson (Descendents, All, Black Flag) auf zu nehmen… dazu muss ich wohl nichts mehr sagen. Wenn wir von einer Show nach Hause fahren, bringen mich die Jungs von Long Arms so sehr zum Lachen, dass ich weinen muss. Ich glaube ich suche immer das Gute in jeder Band… hahaha.

 

Was deine Musikkarriere angeht ... was bereust du am meisten und was würdest du anders machen?

River City High hat alles falsch gemacht! Ich bereue manchmal täglich die schrecklichen Entscheidungen, die wir getroffen haben. Wir haben einen Vertrag bei MCA Records unterschrieben, was natürlich nicht unser größter Fehler gewesen war. Was es so schlimm machte, war, dass wir das Touren aufgegeben haben um an dieser Platte zu arbeiteten und sie mit einem Produzenten auf zu nehmen der uns in zwei Fraktionen geteilt hat. Als MCA dann aufgelöst wurde, kam unser Album nicht mehr raus. Gott sei Dank kam dieses Album niemals raus!

 

Erzähl uns was über Long Arms deine neueste Band. Wie fand diese Band zusammen?

Als es um River City High stiller wurde, weil alle Band Mitglieder über das Land verteilt wohnten, hatte ich nichts zu tun und war nicht bereit die Musik aufzugeben. Ich hatte immer wieder neue Songs geschrieben, war aber pleite und mein Freund Pedro hatte ein Studio in seinem Hinterhof. Er arbeite ein Jahr lang mit mir an den Songs. Wäre er nicht gewesen, hätte ich nie wieder aufgenommen.

 

Das neue Long Arms Album heißt “Young Life”. Was ist die Idee, Motivation bzw. die Bedeutung hinter dem Titel?

Diese Platte hatte einfach mehr Energie als unsere vorherigen. Ich fühlte mich wieder jünger, was auf meine neu entdeckte Liebe zum E-Gitarre spielen zurück zu führen ist. Ich fühlte mich wieder wie ein junger beschissener Teenager. Ich hatte diesen Dokumentarfilm über David Lynch mit dem Titel “The Art Life” gesehen. Er zeigte, wie er als Kind, in den Vororten groß geworden ist und das Leben eines Künstlers leben wollte. Es inspirierte mich und ich fühlte mich wieder jung.

 

Welcher Long Arms Song ist dein Lieblingssong auf dem neuen Album und warum?

Frag mich das am besten nie wieder. Ich mag normal immer die Songs, die sonst keiner mag. Das Album bezieht sich auf Dinge in meinem Leben, die mich damals beschäftigt haben. Bestimmte Filme die ich gesehen habe oder Bücher die ich gelesen habe. Das ist eine andere Art von Songwriting und vielleicht sogar eine überlegenere Form. Für diese Aufnahmen war es jedoch ein unmittelbarer Anreiz, der mir geholfen hatte das Album fertig zu stellen.

 

Stell dir vor, deine Band geht auf Tour. Mit wem würdest Du am liebsten touren?

Ich bin über jedes Publikum glücklich das unserer Musik mag und zuhört. Mir ist also egal mit wem!

 

Bist Du stolz auf das neue Long Arms Album? Denkst Du dass es dein bestes Album ist?

Ja, es gab ein paar Wochen, in denen ich jeden Tag neue Songs schrieb, was bei mir seit Jahren nicht mehr der Fall gewesen war. Ich war sehr inspiriert, es war meine eigene Art des Erwachens. Davon abgesehen, es ist immer die beste Platte bis zur nächsten!

 

In der Long Arms Bio steht über dein neues Album “Es ist ein Album darüber, was es bedeutet, ein Rock & Roll Leben zu leben”. Was bedeutet das für dich?

Es ist kein Geheimnis, dass das Leben in einer Band nicht immer einfach ist. Und die meisten Leute haben an diesem Punkt genug und machen Dinge, die sie weniger deprimieren. Ich habe diesen Punkt noch nicht erreicht und es gibt noch vieles was ich zu sagen habe. Ich

bin noch nicht bereit das alles auf zu geben.

 

Long Arms ist eine Band aus Richmond, Virginia. Gibt es zur Zeit gute lokale Bands in deiner Szene?

Richmond hat sehr viele großartige Bands, wie z. B. Opin, Spooky Cool“, Sammi Lanzetta, Blush Face und Positive No.

 

Das Tourleben hat seine Höhen und Tiefen. Was waren deine Schlimmsten und was war dein persönliches Highlight?

Während einer River City High Show in Conneticut ist jemand in unseren Bus eingebrochen. Es war eine schreckliche Zeit für uns, da wir unser Label verloren hatten, unsere Platte nicht herauskommen ist und die Zukunft nicht gut für uns aussah. Sie haben zwar nicht unser Equipment gestohlen, dafür aber alle unsere persönlichen Sachen. Ich hatte damals ein Tagebuch, in das ich alles geschrieben hatte und das alle meine Texte enthielt. Es enthielt Erinnerungen zu jeder Show, die ich mit der Band jemals gespielt hatte. Das war für mich persönlich das schlimmste. Ich fuhr wie ein wahnsinniger in der Gegend herum und suchte in Müllcontainern nach meinem Notizbuch. Das war sehr schlimm für mich. Ich denke heute noch an einige dieser Songs und Texte die ich in das Buch geschrieben hatte.

 

Was bedeutet Älter werden für Dich? Kannst du dich mit neuen Punkrock Bands wie Iron Chic und The Menzingers identifizieren oder bevorzugst du eher klassische Bands wie Social Distortion?

Ich mag wirklich beides sehr gerne. Ich denke, wenn du älter wirst, geht dein Bedürfnis, dazu zu gehören oder akzeptiert zu werden weg. Du fängst einfach an, dich ein bisschen sicherer zu fühlen. Älter werden bedeutet für mich einfach keine Angst davor zu haben. Ich bevorzuge im Grunde nichts von beidem, denn es geht nur darum, was dir selbst gefällt.

 

Dein Songwriting hat etwas Einzigartiges. Hast du bestimmte Rituale, um neue Songs zu schreiben?

Ich würde sehr gerne behaupten, dass ich eine gute Arbeitsmoral habe, aber Songs schreiben ist nicht immer einfach für mich. Ich weiß, dass ein kurzer Spaziergang um den Block helfen kann, wenn ich nicht weiterkomme. Wenn ich im Allgemeinen spazieren gehe, denke ich

immer darüber nach, Songs zu schreiben.

 

Was ist für dich als Songwriter wichtiger? Eine eingängige Melodie oder ein guter Text?

Ich war immer ein Fan von eingängigen Melodien. Ich bin bekannt dafür, dass ich die Bedeutung eines Songs völlig vergesse, weil ich mich mehr auf die Melodien, als auf die Lyrics konzentriere. Gute Texte sind wichtig und ein guter Song sollte beides haben, aber trotzdem ist mir die Melodie immer wichtiger.

 

Du spielst in einer Band namens Higley zusammen mit Bill Stevenson (Descendents, All, Black Flag). Wie hat sich das ergeben?

Das habe ich ganz alleine meinem Freund Pete Nehring zu verdanken, der mich mit Kevin Carl bekannt gemacht hat, der bereits mit Bill zusammen arbeitete und einen Sänger suchte. Pete taucht immer wieder in meinem Leben auf und motiviert mich, neue Dinge zu tun, die mein Leben verändern. Dafür bin ich ihm für ewig dankbar.

 

Welches Album magst lieber... das Higley Album oder die neue Long Arms?

Die stärkste Bindung habe ich zu Long Arms. Nicht alle Songs des Higley Albums sind von mir. Ich bin einfach nur stolz und froh, dass ich mit so guten Musikern zusammen arbeiten kann. Ich bin sehr froh, dass ich die Chance für beides hatte.

 

Was ist mit River City High passiert? Ich habe nie gehört, dass Ihr euch offiziell aufgelöst habt?

Bei River City High ist die Kerze an beiden Enden abgebrannt. Wir haben getourt, getourt und getourt. Als Bandmitglieder aus gestiegen sind, haben wir sie einfach durch neue ersetzt. Wir hatten immer versucht den Ball am rollen zu halten. Es ist sehr schwer Leute zu fnden, die in einem Van leben können bzw. möchten. Finanziell waren wir auch nie wirklich erfolgreich. All das zusammen hat zu einer Menge Probleme geführt. Nach unserer letzten Tour sind zwei Bandmitglieder weg gezogen und haben aufgehört Musik zu machen. All das war nicht geplant, es ist einfach passiert. Wir hatten sehr hart gearbeitet und es ist einfach alles auseinander gefallen. Ich bin sehr stolz auf das was wir getan haben, auch wenn wir jeden nur erdenklichen Fehler gemacht haben.

 

Ihr seid damals sogar mit den Beatsteaks durch große Hallen in Europa getourt. Wie ist es dazu gekommen?

Wir haben Robbie, ihren Tour Manager getroffen, als er mit Midtown in den USA unterwegs gewesen war. Wir sind sehr gut mit einander klar gekommen und die Beatsteaks haben einen Tour Support gesucht. Das Timing war perfekt, wir wollten sowieso nach Europa. Ich bin den Jungs dafür für immer und ewig dankbar. Die Shows waren einfach nur großartig.

 

Hast du irgendwelche besonderen Erinnerungen und Anekdoten von der Beatsteaks Tour?

Unser Gitarrist Bob hat versehentlich einen Haschkeks im Bus gegessen, als er betrunken war. Natürlich hat niemand in den Bands irgendwelche Drogen genommen, also habe ich keine Ahnung, wie dieser Keks in den Bus gekommen ist. Du kannst dir vorstellen, wie seine Nacht verlaufen ist. Am nächsten Tag klebten die Jungs von den Beatsteaks Klebeband Stücke auf dem Weg von seinem Bett bis hin zur Bühne. Auf dem Klebeband stand “Hier entlang Bob”. Das hat ihm sehr geholfen klar zu kommen… Haha. In der letzten Nacht gingen wir alle gemeinsam auf die Bühne und spielten “Territorial Pissings” von Nirvana! Thorsten hat immer gesagt, dass ich seine “Hausfrau” sei, weil ich ihm geholfen habe, sein Equipment zu laden. Er hat immer “Hausfrau” gerufen, wenn Ladezeit war. Wir hatten immer eine Menge Spaß. Die Jungs haben sehr hart gearbeitet und sich alles, was sie erreicht haben, verdient.

 

Wie viel sind River City High getourt?

Wir sind wie verrückt getourt. In einem Jahr haben wir ca. 250 Shows gespielt… 200 das Jahr zuvor! Ich sag ja nicht, dass das niemand zuvor gemacht hat, aber es ist eine Menge! Ich hatte damals eine Doku über eine Band gesehen, die sagte “Wir mussten 80 Shows in einem Jahr

spielen und wir sind heute immer noch eine Band!”… darüber konnte ich nur schmunzeln. Zu dieser Zeit hat das für uns funktioniert. Wir sind rund gekommen und haben uns einen Namen erspielt. Was soll man auch sonst in dem Alter machen? Als mir damals mein Tagebuch geklaut wurde, habe ich auch alle meine Aufzeichnungen zu den Shows verloren. Ich habe dadurch den Überblick verloren.

 

Was ist der größte Unterschied zwischen den Shows in der Vergangenheit und Gegenwart?

Alles ist sehr viel organisierter heute. Das ist gut und auch gleichzeitig schlecht so. “Pay to play” ist heute nicht all zu selten. Früher hat es sowas nicht gegeben, es sei denn, du warst in LA auf dem Sunset Strip. Das Austeilen von Flyern ist heute kein Thema mehr, was auch gut für unsere Umwelt ist. Aber ich habe es geliebt, vor Clubs zu stehen und Flyer zu verteilen… am liebsten mochte ich es, wenn mich die Leute dumm angeschaut haben und den Flyer auf den Boden geworfen haben… Haha.

 

Mit River City High bist du in einer Live-Show auf MTV aufgetreten. Wie hat sich das ergeben?

Das ist eine lange Geschichte. Mointain Dew hatte diesen Energy Drink namens “Amp” und ein Teil ihres Marketing Plans war es tourende Bands zu Sponsoren und als Gegenleistung sollten diese ihre Drinks verkaufen. Sie hatten nur bestimmte Clubs gesponsert. Wann immer du in denen gespielt hast, hast Du einen Scheck von Ihnen zu deiner Gage erhalten. Das war großartig, sie haben all Ihr Geld heraus geworfen, Haha. Sie starteten dann unter allen Bands, die sie gesponsert hatten, einen Band Contest am Times Square auf MTV. Wir haben den Contest dann gewonnen, was großartig für uns war, da es ein Preisgeld gegeben hat und wir so verschuldet waren, dass meine Kreditkarten Firma mich fast vor Gericht gezerrt hatte. Wir hatten überall Schulden.

 

Nachdem River City High eine Platte bei Doghouse veröffentlicht hatten, habt ihr einen Deal bei MCA Records, dem ehemaligen Label von Blink 182 unterschrieben. Wie kam

das zusammen?

Es ist eine dieser klassischen Geschichten, bei denen jemand, der in der Poststelle gearbeitet hat, eine CD an jemanden weitergegeben hat, der bei dem Label gearbeitet hat, und dieser Typ mochte uns und wollte uns sofort haben. Wir hatten gerade ein paar Monate zuvor bei Doghouse unterschrieben, und wir haben uns darauf geeinigt, eine Platte mit ihnen aufzunehmen. Der Typ von MCA blieb in Kontakt mit uns und als wir bereit waren, die nächste Platte zu machen, flog er zu uns runter und sprach mit uns darüber. Zu der Zeit waren alle unsere Freunde auf MCA, also haben wir uns gedacht, warum nicht.

 

Aber ihr habt nie das Album auf MCA Records veröffentlicht. Warum nicht?

Wir sind zu MCA und haben das Album gemacht. Es hat uns sehr viel Zeit und Arbeit gekostet. Alle unsere Freunde hatten Songs im Radio und wir dachten, das ist es jetzt! Als wir aus dem Studio kamen haben wir festgestellt, dass alle nach und nach das Label verlassen, also deren Angestellte, meine ich. Wir hörten Gerüchte, dass MCA sich aus

dem Geschäft zurück ziehen wird. Wir sind dann nach Hollywood gefahren um eine Show zu spielen, bei der viele Leute vom Label sein sollten. Von unterwegs, haben wir das Label angerufen und eine Tonbandansage gehört die sagte: “Sie haben ein nicht mehr existierendes Unternehmen von Geffen Records angerufen”. All das kam über Nacht. MCA Records wurde von Geffen übernommen und jeder wurde gefeuert. Und sobald deine Kontaktperson das Label verlässt, bist Du nur noch der Neuling der nur durchschnittlich Platten verkauft. Wir hatten keine Chance. Geffen hatte beschlossen nur die Top Künstler zu behalten. Das war das schlimmste Erlebnis meines Lebens. Heute bin ich froh, dass das Album nie veröffentlicht wurde, wegen des fürchterlichen Produzenten. Er hatte uns sehr viele leere Versprechungen gemacht, die er letztendlich nicht eingehalten hatte. Zurückblickend, hätten wir sehr viele Dinge anders gemacht. Innerhalb der Band gab es keinen klaren Führer und eine Million verschiedener Meinungen.

 

Wie würdest Du deine Doghouse Jahre bezeichnen?

Es war meine erste Erfahrung mit einem Label, wir mussten einen Vertrag unterschreiben und uns hierzu extra einen Anwalt besorgen. Dirk der Typ, dem Doghouse damals gehörte, war immer froh, wenn wir beim Ihm Zuhause zu Besuch waren. Wir fühlten uns bei Ihm immer willkommen, egal zu welcher Uhrzeit wir angekommen sind.

 

Mit River City High habt Ihr ein Video zu dem Song “Amy” gemacht. Wer ist Amy?

Wer Amy ist bleibt immer ein Mysterium. Das Video war der Wahnsinn. Wir hatten noch nie zuvor ein Video gedreht. Unsere letzte Platte kam bei Takeover Records raus und im Vertrag stand, dass wir ein Video machen müssen. Das Video auf YouTube ist eigentlich nur ein Konzeptdummy für das, was das eigentliche Video werden sollte. Wir hatten kein Geld und das Label hat uns das Video nie bezahlt. Also haben wir einfach den Dummy bei YouTube hoch geladen. Es ist so billig und dämlich, dass es eigentlich sehr lustig ist. Ich bin glücklich darüber, dass dieses Video unser Abschiedsgeschenk an die Welt ist. Ich schaue es mir gerade noch einmal an und es bringt mich noch zum Lachen… Ab Minute 1:18… Comedy pur!

 

Wenn Du einen Song aus Deiner gesamten Diskografie auswählen müsstest, welcher wäre es und warum?

Oh Mann… ich bin nicht gut in solchen Dingen. Den Song, den ich wählen würde, wurde natürlich nie veröffentlicht. Eine meiner Lieblingsbands sind die Doughboys aus Montreal. Deren Sänger John Kastner lebt nicht mehr in Kanada, war dort aber zu Besuch, als wir in Kanada im Studio waren. Ich habe Ihn angefleht ins Studio zu kommen und den Song mit mir ein zu Singen. Ich war sehr glücklich und stolz, dass er zugestimmt hatte und ich mit ihm abhängen konnte. Mit meiner Band Fun Size habe ich den Song später neu aufgenommen. Er befndet sich auf dem Album “Mallcore” und heißt “It Just Takes Time”.

 

Gibt es eine Chance, dass River City High irgendwann in der Zukunft wieder aktiv werden?

Es ist immer möglich! Ich habe immer noch einen Bass und will reisen. Die anderen sind leider sehr beschäftigt. Mark ist seit einer Weile der Stylist von Ryan Gosling. Er geht manchmal für 6 Monate auf Reisen um mit Ihm einen neuen Film zu machen. Ich bin sehr stolz auf ihn. Ich habe diese Frage natürlich nur benutzt, um mit ihm zu prahlen… Haha.

 

Du bist Vinyl Sammler. Was ist deine Lieblingsplatte in deiner Sammlung?

Das müsste meine “Milo Goes To College” von den Descendents auf New Alliance Records sein. Mit der Platte hat alles für mich angefangen und ich finde es toll die Originalpressung zu haben. Ich leide auch unter dem Sammlerdrama… ich habe ein paar Platten die ich nie ausgepackt habe. Doughboys “Happy Accidents” ist eine, Jimmy Eat World “Clarity” 2 x 10” ist eine andere. Beide Platten bedeuten mir sehr viel. The Go-Go’s “We Got The Beat” Single ist ein weiterer Favorit. Ich bin kein großer Sammler, wenn es um rare Pressungen geht. Ich liebe

Vinyl, will aber eigentlich nur die Musik hören.

 

Wo kaufst du deine Platten und was ist die teuerste die du je gekauft hast?

Ich habe drei Plattenläden in meiner Heimatstadt in die ich gehe und ich kenne ein paar Sammler, die wissen was ich mag und mir neue Platten empfehlen. Ich versuche mir für mein Geld möglichst viele Platten zu kaufen und nicht alles für nur eine Platte aus zu geben. Manchmal gebe ich aber schon 100 USD für eine Platte aus, weil ich nicht aufhören kann, davon zu träumen.

 

Das beste Album für dieses Jahr?

Dieses Jahr… hm… Pete Dello and Friends “into Your ears “ auf Got Kinda Lost Records. Das ist eine tolle Folk/Pop Platte, die ich nicht mehr aus dem Kopf bekomme. Die erste Seite bringt mich zum Weinen wie ein Baby. Ich liebe diese Platte!

 

Was ist dein absoluter Lieblingsfilm und was ist der beste Film für dieses Jahr?

Ich kann keinen wirklichen Lieblingsfilm benennen. Genauso wie ich keinen Lieblingssong oder Buch benennen kann. Es gibt so viele gute Filme. Ein paar meiner Lieblingsfilme sind: „Spirit of the Beehive“, „The Third Man“, „Annie Hall“, „Late Spring“, „Breathless“ und „Talk To Her“. Ich könnte noch so viele aufzählen. Es gibt auch noch so viele Filme, die ich dieses Jahr unbedingt noch sehen möchte.

 

Außer Musik, was beschäftigt dich sonst noch so?

Ich bin auf einen Autor namens William Gay gestoßen und ich liebe seine Bücher. Ich lese alles was er jemals veröffentlicht hat und ich kann “The Long Home” jedem nur empfehlen. Ansonsten versuche ich mein Haus sauber zu halten, lese Bücher, sehe Filme und versuche nicht allzu viel über das schlechte in dieser Welt nach zu denken. Ich entschuldige mich bei dem Rest der Welt für unser wahnsinniges Land. Wenn ich das ändern könnte, würde ich es sofort tun.

 

Vielen Dank für dieses Interview. Noch ein paar abschließende Worte?

Vielen Dank für dieses Interview und ich hoffe euch bald auf einem Konzert zu sehen! Danke!

 

 

 

ENGLISH VERSION

First of all, it’s great to have an interview with you, How is it going?

I am getting ready to watch all of Stranger Things, Season Two in one sitting so it is going great. There is a groundhog eating all my flowers in my backyard. It is getting colder and I hate the winter. I am reading Flannery O’Connor’s “The Violent Bear It Away.” I highly recommend her short story collection “Everything That Rises Must Converge.”

 

Where were you born and raised, and what kind of childhood did you have?

I was born and raised in Richmond, Virginia, but I cannot claim being a city resident until my 20’s. I grew up in a boring suburban hell that lacked all culture and substance, but was also safe. I ended up having a lot of freedom when my parents eventually divorced as long as I kept my grades up, so I got to go to shows every night when I was a kid, escaping the boredom of the county life.

 

What music have you grown up with? What are your most relevant influences back in the days?

When I was a kid, all I listened to was 50’s and 60’s rock and roll. Buddy Holly was my favorite, but I also loved The Everly Brothers, The Beatles, The Beach Boys, Elvis, Lesley Gore. I got totally obsessed with Led Zeppelin in the 8th grade for about three months, and it was all I would listen to, and then I discovered punk rock at the end of that three months, and put all my old music away, and started all over again. My favorite punk rock from my early days was mostly poppy punk rock either in the form of the Doughboys and the Descendents, or Screeching Weasel and 7 Seconds or Green Day.

 

What are your most relevant influences today?

I love the energy and skill of The Replacements, the way they are able to just fall apart as a band but still write the most memorable songs. Paul Westerberg’s lyrics particularly have a way of saying a thing better than if you tried it on your own. Like “All you’re losing is a little mascara.” He could’ve just said “You cry a lot.”

 

What are some of your earliest musical memories? Were you glued to the radio as a young kid?

My dad played me The Beatles when I was three and that was it. I remember loving The Beatles in way that made my brain light up like one of those MRI’s where people discover cocaine, and I was attracted to them like a magnet drawn through iron flings. I was obsessed with this little tape recorder I had, and trying to record my voice on top of their songs. Then, like now, I was always disappointed with how the recorded version never actually matched up with what I thought it sounded like in my head. I would listen to Beatles songs and write down the lyrics in notebooks, and I was obsessed with how the front and back cover of that red collection LP had them at the same spot but a few years apart. The beards made them look ancient to me. I thought they had to be 100 years only in 1969. None had made it to 30 yet!

 

First record you bought? Tell us the story behind this record

I saw the video for Ned’s Atomic Dustbin’s “Grey Cell Green” on 120 Minutes one Sunday night during Christmas vacation. I was able to stay up late on Sunday because there was no school the next day, and I lost my mind when I saw it. I had just discovered punk about two weeks before and had already dubbed a bunch of tapes, so this video hit me at this exact moment when I was starting to look for new music. When school was back in, I saved up my lunch money and by the end of the week I had enough to get the tape for “God Fodder” which had a t-shirt wrapped up with the cassette, form this old chain store called “Peaches.”

 

What was your first live show you attended? Tell us the story behind that show!

I saw Chuck Berry when I was in third grade. I begged my dad to take me, and he eventually gave in. I had binoculars and watched him the entire time through those. The first “unsupervised” show I went to at an actual punk venue was Inquisition, at this place called The Metro in Richmond. Inquisition featured Thomas who went on to front Strike Anywhere, and Mark who went on to form River City High with me, and Robbie and Russ who started Ann Beretta. They were amazing. Anyway when I was at this show, I saw A GIRL with a Descendents shirt. I couldn’t believe it.

 

Did you have any older mentors getting into music when you were a kid?

Lots. First my father, who played me The Beatles. My best friend Allen who played drums in my first band Fun Size played me The Descendents and that was it for me. We didn’t even know what the genre of music was. He didn’t know it was punk, and I thought punk looked like those awful postcards where it says “Greetings from England” and it has two people with mowhawks on it. The Descendents looked like i did, nerdy, and didn’t look punk. Mark from River City High played me Thin Lizzy later on, and that blew my mind also. All these guys would play me something that they liked, and I would just take it and run with it and learn all there was to know. I think in each instance they were a little scared by what I would come back with, and how I would just keep finding more bands. The student learning more than the teacher kind of thing.

 

Who were the big bands in your area during your teen/formative years?

Avail was massive in Richmond. But massive was 400 people. That was unheard of, to have 400 people at a show. No one did that. Even Gwar would barely draw that much! Inquisition like I mentioned. Four Walls Falling was just winding down, so I missed their early days when they were really big. Again, like 300 people. Everything was so much smaller then.

 

Your first band you formed with 12. Who was this band and how did you find together. Tell us something about this band!

So this band was called Fun Size. I grew up across the street from this kid Allen Skillman. he was three years older than me and when he didn’t have anyone else to play with he would play with me. I always tried to be older than I was (but was and am still extremely stupid and immature) so we would hang out and try to not be bored living in the suburbs, catching the woods on fire and things like that. He moved away for a few years and came back when I was 12 and we started playing music together. He came back with punk rock tapes, mostly the Cruz Records/SST stuff like All, Big Drill Car, Descendents and the Doughboys, and we started playing that stuff. We didn’t know what this music was called, we just thought it was awesome. There was no way for us to know even what it was. But it seemed the skaters at our school liked this music too, and one of the kids was this guy Brian, and I had a ramp in my backyard, and we heard he played guitar, so we decided to start a band. We didn’t know how to tune our guitars or anything. I feel sorry for anybody who ever had to listen to us rehearse.

 

You have been a punk rock musician for a very long time. What are your motivations to continue? Do you still feel connected?

I just like playing music, and I am happy I get to still do it. I do not feel connected at all in the way I did when I was a kid, and I am embarrassed a lot of times when I go to shows and realize that there are so few older folks at shows. I feel like this doesn’t happen as much in bigger cities where there is a large crop of older musicians, maybe where it is more acceptable to be older and “artistic” if that makes sense. For me now though, I am usually the oldest person in the room, and I just have to accept it.

 

You have a long running history in music with bands like River City High, Higley and Long Arms. In which band did you have the most fun?

Each band provided different types of fun. I was most “Successful” in River City High, and we got to play some huge shows and that was the most fun. Higley allowed me to record a record with Bill Stevenson...enough said. The guys in Long Arms crack me up so much that I am crying when we are driving home from shows. I guess I look for the good in each one haha

 

Regarding your music career ... what do you most regret and what would you do differently?

River City High did everything wrong. I regret the horrible decisions we made, sometimes on a daily basis. We signed to MCA, which wasn’t necessarily the biggest mistake we ever made believe it or not. What made it bad was we went of the road forever and worked on this record, and then recorded it with a producer who kind of tried to separate the band in to factions, which permeated over the entire recording process, and then with the entire band once we left the studio. Then when the label we were on went bankrupt, and our record didn’t come out, all the resentments we had didn’t go away and got worse. There are a couple people we could’ve worked with on that record, and it would have been way better, but we were lied to by the producer, and thank god the label went under because that shitty record never came out haha.

 

Tell us a little bit about the story of Long Arms. How did this band got together?

When River City High slowed down and all the members were living everywhere else, I had nothing to do and wasn’t ready to stop playing music, because I am an idiot. I was still writing songs, but was broke as hell, and my friend Pedro had a studio in his backyard and he let me come over for about a year and work on them. If it weren’t for him, I don’t think I could’ve ever recorded again.

 

Your new Long Arms Album is called "Young Life". What is the idea, motivation or meaning of the title?

This record just had more energy than our previous records. I felt kind of rejuvenated playing the electric guitar again. Like a confused fucking teenager all over again. I had seen this documentary about David Lynch called “The Art Life” about how he was also a kid in the suburbs but he wanted to live the art life, and I felt young and excited again playing these songs and thought about how it made me wanna live the “young life. “

 

Which is your favorite song on the new Long Arms record and why?

Don’t ever ask me this question, because I always like the songs no one ever likes. I can say that the subject matter all had to do with things that I was actually doing at the time, certain movies I saw or books I read...it was all very current to what was happening in my life at the time, and not a vague representation of a distant memory. That is another kind of songwriting, and maybe even a superior form. For this record though, it was immediate stimulus that helped me along.

 

Imagine your band Long Arms will embark to a new tour. With which band you would love to do start this tour most?

I am happy playing in front of any crowd who is willing to listen. I don’t fucking care who!

 

Are you proud on the new Long Arms record? Do you think that this is the best record you ever did?

Yeah, there was a few weeks there were I was writing songs everyday, which for me had not happened in years. I was very inspired, it was my own kind of awakening, like when John and Paul would talk about how they just tapped into it, and kind of raised their antennas to the stratosphere and picked up those songwriting waves, in my own bullshit way I was doing that. Waking up from dreams and writing songs, pulling over on the highway and writing lyrics, reading books and writing ideas down...it all happened writing this record. It’s always the best record...until the next one!

 

Your Long Arms bio says about your new album "IT'S ALSO AN ALBUM ABOUT WHAT IT MEANS TO BE A ROCK & ROLL LIFER". What does it mean to you to be a Rock & Roll Lifer?

It’s no secret that being in a band has its share of letdowns. And most people, at this point, have had enough and have gone on to do things that don’t depress them as much. As of this point, I haven’t had enough, and I had a lot of things I still wanted to say. I didn’t want to abandon it yet.

 

Long Arms is a band based in Richmond, Virginia. Are there any local bands which you really enjoy?

Richmond has a lot of awesome bands. Right now I really like Opin, Spooky Cool, Sammi Lanzetta, Blush Face, Positive No

 

Touring life has ups and downs. What was your worst low and what was your highlight?

One time in Connecticut on tour with the last River City High lineup that some say was our best, someone broke into our van and stole EVERYTHING. It was a terrible time for us already, as we had lost our label, our record wasn’t going to come out, and the future didn’t look good for us. They didn’t steal our instruments, just everything in the van, like all our personal things. There was a journal in there that I had been writing in for a year that had all my lyrics, and that was the worst thing ever for me. Hemingway had this happen to him, where his wife Hadley lost this trunk that had all his papers in it, and he met her at the station and she was crying and he felt devastated when she told him what had happened. Not that the lyrics were of equal importance or anything, but on my own scale of devastation I think I could relate. I drove around looking in dumpsters trying to find any discarded notebooks. It was even worse doing that. I still think about some of those songs today.

 

What does getting older mean to you? Do you feel connected to modern punk rock bands like Iron Chic and The Menzingers or do you prefer classic bands like Social Distortion?

I really like both those bands a lot. I think that as you get older, your need to belong or be accepted kind of goes away, because you just start to feel a little more secure. So getting older for me just means not being afraid to do your own thing, which is supposed to be the prevailing ethos of punk rock, but we all know that there are many times in our lives where we still have done what the crowd has done, even if that crowd was full of punks. I don’t prefer anything newer to anything older, because it’s all just taste and how you feel at the moment.

 

There is something unique about your songwriting. Do you have certain rituals for writing new songs?

I would like to say that I have a good work ethic, but songs haven’t always came to me easy. I do know that taking a good walk around the block helps me when I am stuck, or taking a walk in general always helps me think about writing songs. Trying to keep your brain exposed to stimulating things helps, maybe not at the time, but you never know when you will use that idea later on.

 

What is more important for you as a songwriter. Having a descent and catchy melody or outstanding lyrics?

I have always been a fan of great melody. I am famous for completely missing the meaning of a song because I am more focused on the melody than the lyrics. That is completely sacrilegious I know. Great lyrics have their place, and it is most important to nail both, but if all else fails, go for the melody!

 

You also play in a band with Bill Stevenson (Descendents, All) called Higley. How did you get together?

That is entirely thanks to my friend Pete Nehring who hooked me up with Kevin Carl, who was working with Bill already and they needed a vocalist. Pete, incidentally, is the guy who introduced my friend Allen to punk rock himself when he moved to Wisconsin and then in turn came home and played me The Descendents. Pete keeps popping up at different times in my life and helps me do new things that change my life. I am eternally grateful to him for that.

 

Which album do you like more. The Higley record or the new Long Arms?

I am really attached to the Long Arms record, and I am not smart enough to separate attachment vs. other strong feelings. The Higley record surprises me because they aren’t all my songs, so I am sometimes shocked that I got to be involved with such great musicians. I am lucky to have done both.

 

You also played in River City High. What happened to this band? I never heard that you officially disbanded?

River City High burnt the candle at both ends. We toured and toured and when members didn’t work out we would get some new ones and try to keep going. It’s really hard to find people to play with who can live in a van and deal with the squalor of tour and we were never financially successful or anything so that was always a strain in a lot of ways. After our last tour two of the members moved away and we just kind of stopped playing. It wasn’t anything planned, it just kind of happened. We had worked hard for years, but organically it ran itself down. I am proud of what we did in general, even though we made every mistake you could ever make.

 

Back in the days with River City High... you played a big tour with the Beatsteaks. How did this come together?

We met Robbie, their tour manager, when he was touring in the USA with our buddies Midtown. We got along great, and Beatsteaks needed support for their tour, and we were planning on going to Europe, and the timing worked out well FOR ONCE! I am forever thankful to those guys for taking us out then. Those shows were so much fun.

 

Do you have any specific or funny memories on the Beatsteaks tour? What memories stick out?

Our guitar player Bob accidentally ate a piece of space cake when he was drunk that somebody had on the bus (of course nobody in the bands did any drugs or anything like that so I HAVE NO IDEA HOW THAT CAKE GOT ON THE BUS) and you can imagine what his night was like. The next day, all the Beatsteaks guys put pieces of tape that went from Bob’s bunk all the way to the stage that said “This Way Bob” and when we got out of bed finally at like four in the afternoon it was very helpful for him. I tried to stagedive during “Summer” and Robbie wouldn’t let me and I’m still mad about it. On the last night of tour we all got onstage and played “Territorial Pissings” by Nirvana! We got to watch them flm their video for “Let Me In” in Amsterdam, and when we were too annoying and wanted to give them some space we got to walk around Amsterdam and I got to see “The Night Hunt” which blew my mind. And just getting to hang out with those guys. They were so fun. Torsten used to always say I was his house wife because I would help him load his bass gear. He would yell “house wife” whenever it was load time. Those guys worked really hard and deserve every bit of success they’ve had.

 

How much touring did River City High?

The amount of touring we did is insane. We played 250 shows one year, 200 the year before. I am not saying it hasn’t been done before, but it is still a lot. I was watching this documentary last night about a band and it said “We were required to play 80 shows a year and still be a band” hahaha We did all of this touring mostly in a van and we just didn’t stop. It worked at the time I think. We were able to get our name out, and what the hell else are you going to do at that age? When our van got broken into I lost a notebook that I had written every show we had ever done, so I started losing count, but those are the numbers I remember.

 

What is the biggest difference between playing shows in the past and present?

Everything is much more organized now. This is good and bad haha. Pay to play is not that rare these days. In the past, unless you in LA on the Sunset Strip in the 80’s, that did not exist. Now it’s just called “ticket buys.” House shows, which were a thing a couple decades ago, really fell of for awhile, but came back stronger than before a few years ago. You could do a legitimate tour of houses now, and it would be a great tour. Handing out paper fiers is a thing of the past. That’s good for the environment. I used to love standing outside of shows and handing out fiers though. My favorite would be when someone would look you in the eye and ball up your fier and throw it on the ground.

 

With River City High you appeared on a live show on MTV. How did this come together?

It’s a great story actually. Mountain Dew had this energy drink called Amp, and part of their marketing plan was getting in with touring bands and sponsoring them, and in turn that would sell their cans of energy drink haha. They would sponsor certain venues, and if you played a show at these venues, they would give you a check from their company in addition to whatever you made from the show. It was awesome! And they threw all this money away haha. So they had some type of contest for best bands they sponsored, and the top twelve bands would get to compete on MTV in a kind of battle of the bands, just in Times Square. Apparently we were number 13. Always one step behind. Well, as fate would have it, someone dropped of, and we were then number 12 haha. And we ended up winning the thing, which was kinda great because there was prize money, and we were so in debt that my credit card company was getting ready to take me to court, and we owed money EVERYWHERE.

 

After releasing a record on Doghouse, River City High signed a deal at MCA Records, the former label of Blink 182. How did this come together?

It’s one of those classic stories where someone who worked in the mailroom passed our CD on to someone who worked at the label, and that guy liked us and wanted to sign us immediately. We had actually just signed with Doghouse about a few months earlier, and we agreed to do a record with them. The guy from MCA stayed in touch with us and when we were ready to do the next record, few down to us and talked us into it. At the time, all our friends were on MCA so we figured why not. Plus, it was nice he kept following the band.

 

But you never released this record on MCA records. Why? What happened?

We get on MCA and we make this record that we took loads of time of to write and record. All our friends have songs on the radio, and we are thinking, “this is it! Here we go!” So we get out of the studio and realize that people are starting to leave the label, employees I mean. And then we start to hear rumors that MCA is going out of business. We figured there was no way, that it had been around forever, and that we would never have a problem with that aspect. So we are driving to LA to actually play a show in Hollywood that would be for a lot of the label people, and we call the label, and it goes to a recorded message: “you have reached a non-working extension at Geffen Records.”

WHAT? Overnight, MCA had been absorbed by Geffen, and everyone was fired. And once your point person leaves the label, and you are new like we were, who had sold modest numbers on an indie, but laughable numbers in terms of a major, we just didn’t have a chance. The new label decided they would only keep the top sellers, and they decided to shelve our record. It ended up being the worst experience of my life. In a way though I am happy the record never came out. Because of the producer we picked.

We went through the process of picking a producer. We ended up going with this guy who just wasn’t a good ft for the band for many reasons. There were a lot of promises made before we got to his studio, but it was a sad day when we realized we were fucked. And we couldn’t get out of it. Looking back, I would’ve done so much differently. We should’ve left immediately, and just done what we wanted. But at that point we had lost so much focus. Everyone had an opinion, and I’m not talking about the band. And even inside the band we had a million different opinions. There was no clear leader at the time, and that hurt us. Someone needed to be the main voice. But the record is not very good, and it clearly suffers from this lack of direction and energy.

 

How would you describe your Doghouse years?

It was my first experience with a label, of signing a contract even. We had to get a lawyer...we had never done anything like this. Dirk, the guy who owned Doghouse at the time, was always happy to have us stay at his house (he grew up in the scene and totally got it). He always made us feel welcome when we would show up at 2 am and their dogs would try to eat us.

 

With River City High you made a video called "Amy"... who is she?

Who Amy is will always remain a mystery. The Amy video, however, is insane. So we never actually made a real video. Our last record was on a label called Takeover, and it was written into our contract that we would finally make a video. All those records on Doghouse, and we just never did one. So we decide to make a sketch for what would be the actual video. Well, as things always went with RCH, the label never paid for the video, and we certainly had NO money, so it never got made, and we put the sketch on you tube for fun. It is so low budget and stupid that it is actually funny. I’m so happy that was our final gift to the world. I’ll watch it right now I think. It still makes me laugh. Comic gold at 1:18 in that video.

 

if you had to pick one song from your entire discography that you are most proud of, what would it be and why?

Oh man, I’m terrible at this stuff. The song I want to pick is one that never got released of course. When RCH made the MCA record, we did it in Canada, and one of my favorite bands of all time is the Montreal band The Doughboys. The singer, John Kastner, does not live in Canada but was visiting, and I begged him to come in to the studio to sing lead on one of our songs. He gave in and took a car down this remote location and hung out for a few hours. I couldn’t handle how happy I was. And, of course, that version of the song was never released. Fun Size re-recorded it and it’s on the “Mallcore” record, a song called “It Just Takes Time.” Just imagine John’s vocals on the chorus. It gave me chills when we did it.

 

Is there a chance that River City High will get active again somewhere in the future?

There’s always a chance! I have bass. Will travel. The other guys are so busy though. Mark is Ryan Gosling’s stylist now. He goes away for six months at a time to make a movie with him, so he would never have time to do it. I’m so proud of him. I just used this question only so I could brag about him.

 

I heard you have a strong love to vinyl. What is your favorite record in your collection?

It would have to be my “Milo Goes To College” by The Descendents on New Alliance Records. This is the record that started it all for me, and it’s so great to have it in its original format. I also have that collector’s dilemma where I have a couple records still sealed that I have never opened, that are favorites. Doughboys “Happy Accidents” is one, Jimmy Eat World “Clarity” 2x10” is another, both are recordings that mean so much to me. The Go-Go’s “We Got The Beat” single on Stif is another favorite. I am not a massive collector in terms of rarities, and I am not afraid to ever buy a reissue. I love vinyl, but, except for a few rare cases, I just want to listen to the music.

 

Where do you buy records and which is the most expensive record you ever bought?

We have three vinyl shops in our town that I go to, and I also know a couple serious collectors that know what I like, and they will tell me when they have something I want, and they are always right, those bastards. I try to go for quantity and not spend it all on one specific record, but every now and then I will just get the stupid $100 record because I can’t stop dreaming about it.

 

Best record for this year and why?

This year I really loved Pete Dello and Friends “into Your ears” reissue on Got Kinda Lost Records. This was just a wonderful folky pop record that I couldn’t get out of my head. It sounded to me like Belle and Sebastian heard this record and started their band because of it. The first side just makes me cry like a baby. I love it so much.

 

What is your all time favorite movie? And what is the best movie for this year?

I absolutely cannot pick a favorite movie of all time. It’s like picking a favorite song, a favorite book, a favorite band. It is asking too much. So many films are so good for so many reasons. Favorites include: Spirit of the Beehive, The Third Man, Annie Hall, Late Spring, Breathless, Talk To Her. I could go on forever. I can say this year I was blown away by “Wind River.” I thought “Sicario” was awesome, so I was happy to see Taylor Sheridan make his own film, and it didn’t disappoint. “The Lure” by Agnieszka Smoczynska came out this year on DVD in the US and I got to see it finally. I wasn’t even sure what was going on and I didn’t care. You have to see this movie. I CANNOT TELL YOU THAT ENOUGH . YOU HAVE TO. There are a couple movies I still really want to see this year, but I don’t want to list them in case they suck and I am very let down.

 

Outside of the music stuff, what else is keeping you busy these

days?

I came across an author named William Gay this year and I really love his books. I read everything he published this year, and I strongly recommend “The Long Home” since it is his first published novel, and just go from there. I’m just trying to keep the house clean, read some books, make some records, see some movies, and try to not think about how bad of things can get in the world. I apologize to the rest of the world for our insane country, and if I could change it, I would.

 

Thank you very much for this interview... any final words to our readers?

You are welcome, thanks for wanting to talk to us....hope to see you soon in place near you.

Autor: Zechi
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